A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо створення Берізко-Чечельницької філії Ольгопільського ліцею Ольгопільської сільської ради Гайсинського району на базі майна Берізко-Чечельницької гімназії

Дата: 05.06.2024 13:56
Кількість переглядів: 61

Фото без опису

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо створення Берізко-Чечельницької філії Ольгопільського ліцею Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області на базі майна Берізко-Чечельницької гімназії Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області

1. Найменування організатора громадського обговорення – Ольгопільська сільська територіальна громада.

2. Мета: врахування думки жителів Ольгопільської сільської територіальної громади щодо створення філії, а саме:

Берізко-Чечельницька філія Ольгопільського ліцею Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької областіі за адресою: 24834, Вінницька область, Гайсинський район,  с. Берізки-Чечельницькі, вул. Комарова, буд. 5.

Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації, оптимізації шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому заклади освіти не працюють на повну проєктну потужність.  Перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу освітньої субвенції та утримання таких шкіл (оплату за енергоносії, зарплату технічному персоналу громада платить із власного бюджету), тому процес оптимізації дасть можливість побудувати в громаді спроможну освітню мережу, під якою розуміється сукупність закладів, класів, груп дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, що за рахунок ефективного використання наявних ресурсів (кадрових, інфраструктурних, матеріально-технічних, фінансових тощо) забезпечить доступність, якість надання освітніх послуг, відповідно до стандартів і нормативів, встановлених державою, та відреагує на запити учасників освітнього процесу.

У зв’язку з малою наповненістю класів комунальних закладів освіти є загроза втратити права громади на отримання освітньої субвенції з державного бюджету на оплату праці педагогічним працівникам закладів.

В такому випадку, бюджетне навантаження щодо оплати заробітної плати педагогам цих закладів буде покладене на місцевий бюджет, що призведе до мінімізації видатків на основні поточні потреби закладів (покращення матеріально-технічної бази тощо) і негативно вплине на забезпечення надання якісних освітніх послуг і забезпечення комфортного освітнього простору (середовища).

Відповідно до внесених змін до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (постанова від 14 січня 2015 р. № 6) і формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами (постанова від 27 грудня 2017 р. № 1088) для стимулювання підвищення ефективності шкільної мережі та якості освіти заплановано не дозволяти фінансувати коштом освітньої субвенції заклади освіти (крім початкових шкіл) з кількістю учнів менш як 45 осіб (з 1 вересня 2025 року) та менш як 60 осіб (з 1 вересня 2026 року).

З метою збереження за закладами освіти високого коефіцієнту при розподілі освітньої субвенції, збереження робочих місць та рівня заробітних плат педагогічних працівників, є потреба провести заходи щодо трансформації (зміни) мережі закладів освіти згідно запропонованого проєкту рішення (додається).  

Крім того, заходи з оптимізації шкільної мережі дадуть можливість створення єдиного освітнього простору, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів та вихованців.

Значною проблемою є постійне зменшення кількості учнів. Відповідним чином збільшується кількість закладів загальної середньої освіти, у яких кількість учнів не перевищує 40 осіб, при тому що проєктна потужність таких шкіл розрахована на 100-250 учнів. Збільшується кількість класів, в яких навчається учнів менше 5 чоловік  і де доводиться організовувати педагогічний патронаж.

Відтак, з року у рік зростає середня вартість утримання одного учня. Такі  затрати не забезпечують якість освіти, а спрямовуються на утримання приміщення, оплату праці та комунальних платежів.

5 березня 2024 року  Кабінет Міністрів України прийняв рішення:

- із 1 вересня 2025 року не фінансувати коштом освітньої субвенції заробітну плату вчителів у школах із кількістю учнів менш як 45 осіб,

а з 1 вересня 2026 року - менш як 60 осіб.

Це рішення не стосується початкових шкіл і діятиме тільки для освіти на рівні 5-11 класів. Водночас до розрахунку освітньої субвенції кожної громади додано всіх дітей шкільного віку. Тобто громада отримуватиме кошти на навчання всіх дітей, але не зможе витрачати їх на маленькі школи.

Вищенаведені дані характеризують динаміку змін у мережі сільських шкіл як тривожну і таку, що все більше втрачає здатність забезпечувати високу якість загальної середньої освіти на селі.

Типовими стали такі проблеми сільської школи, як застаріла матеріально-технічна база, відсутність сучасного навчального обладнання, недостатнє навчально-методичне забезпечення. Усе більшого  поширення набуває проблема організації інклюзивного навчання. З року в рік кількість дітей на цій формі навчання збільшується. Перш за все у закладах освіти необхідно створити освітнє середовище, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

Отже, головна суперечність окремих сільських шкіл, – нездатність забезпечити якісну освіту сільським дітям.

Проте сільські школи різні. Особливо великі труднощі в наданні учням якісної освіти мають заклади з малою кількістю дітей та малокомплектні школи. Під час розроблення Плану було проаналізовано демографічну ситуацію в громаді і в окремих населених пунктах, стан економіки громади, освітніх ресурсів, географічне розташування освітніх закладів,  контингенти шкіл, освітні потреби населення, рівень професіоналізму кадрів, зайнятих в освіті тощо.

Важливу роль у поліпшенні якості освіти відіграє забезпечення оптимальних умов для навчання кожної дитини, до яких у нашій громаді належить, насамперед, організація підвозу. У громаді наявна достатня кількість доріг з твердим покриттям. Питання  підвезення дітей та педагогів вирішено частково, оскільки заклади недостатньо забезпечені шкільними автобусами.

3. До участі в обговоренні запрошуються всі мешканці Ольгопільської сільської територіальної громади, депутати Ольгопільської сільської ради, тощо.

4.  Формат проведення громадського обговорення:

У зв’язку з продовження строку дії воєнного стану в Україні пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: 24830, Вінницька область, Гайсинський район, с. Ольгопіль, вулиця Центральна, 131 (відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради), електронна адреса:  olgopol_osvita@ukr.net

Також із дотриманням усіх заходів безпеки публічне громадське обговорення передбачатиме на території села Берізки-Чечельницькі: громадських слухань, зборів, зустрічей з громадськістю та колективом гімназії.

5. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:

Адреса:24830, Вінницька область, Гайсинський район, с. Ольгопіль, вулиця Центральна, 131 (відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради), електронна адреса:  olgopol_osvita@ukr.net

6. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за громадське обговорення –  начальник відділу ОСМСКіТ.

7. Строк і спосіб оприлюднення результатівобговорення: Звіт за результатами обговорення буде оприлюднений на офіційному веб-сайті Ольгопільсьої сільської   ради у строки, передбачені чинним законодавством.

ВИСЛОВІТЬ СВОЮ ДУМКУ, ПОДАВШИ СВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (ЗАУВАЖЕННЯ) У ПИСЬМОВІЙ ЧИ УСНІЙ ФОРМІ


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень